Η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν ανέβηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο
Στο πλαίσιο των Διαδημοτικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων «Έν Άστει» που διοργανώνει ο Σύνδεσμος για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (21 ΟΤΑ) σε συνεργασία με τους 13 Δήμους – Μέλη του, και το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, παρουσιάστηκε, το Σάββατο 4 Νοεμβρίου, η θεατρική παράσταση «Οίκος Μακ-Μπεθ» στο Δήμο Μεταμόρφωσης.
Τη θεατρική παράσταση «Οίκος Μακ-Μπεθ» παρακολούθησε πλήθος κόσμου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μεταμόρφωσης με δωρεάν είσοδο.
Ο «Οίκος Μακ-Μπεθ» είναι ένα έργο του Παναγιώτη Μεντή σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, μουσική Kalliopi και παίζουν οι ηθοποιοί Ηρώ Κωστή, Γιάννα Μαλακατέ και Γιώργος Σταυριανός.
Ένα πολιτικό, ψυχολογικό θρίλερ για τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική πραγματικότητα και την αναμενόμενη μετα-δημοκρατία. Σε ένα τοπίο άμεσου μέλλοντος, αλλά και σκοτεινού μεσαίωνα, η άνοδος στην εξουσία, η κατάκτηση του στέμματος ή η αρχηγία του κόμματος έχουν τους ίδιους κανόνες εδώ και αιώνες. Ο Παναγιώτης Μέντης, μετά την Αδαμαντία, γράφει ξανά ένα έργο κατά παραγγελίαν για το Θέατρο Τέχνης, βασισμένο στον Μάκβεθ του Σαίξπηρ.
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Ο Κύριος Μακ και η Κυρία Μπεθ, το ζεύγος Μακ-Μπεθ, είναι ένα δίπολο εξουσίας, που κυριαρχείται από το ερωτικό πάθος, αλλά και το πάθος της εξουσίας. Το τρίτο πρόσωπο του τριγώνου – μεταφυσικό και συγχρόνως οικείο και καθημερινό– σχολιάζει, ή υφίσταται στο πετσί του, το ανελέητο παιχνίδι των άρρωστων για εξουσία πρωταγωνιστών. Και αποδεικνύει ότι ο καθημερινός άνθρωπος, που προσπαθεί να διασωθεί μέσα στον πολιτικό βούρκο, είναι ουσιαστικά ο πρωταγωνιστής του δράματος της Ζωής, εντελώς διαφορετικός από τους επίσημους πρωταγωνιστές: τα αναλώσιμα πιόνια της Ιστορίας, που αυταπατώνται, τυφλοί στ’ αυτιά, στα μάτια και στον νου. – Κωστής Καπελώνης
Σημείωμα του συγγραφέα
Η ψυχολογία της εξουσίας, ο στόχος, η κατάκτηση, η διαχείριση, σε μια εποχή που απαιτεί να διεκδικήσεις το τιμόνι, να ορίζεις τις αποφάσεις, να είσαι ο πρώτος, γιατί ο δεύτερος και όσοι έπονται απλά ακολουθούν και διεκπεραιώνουν τις επιλογές του πρώτου. Ο πρώτος θέλει να καθίσει στον θρόνο, να υπάρχει στο βιογραφικό του. Η επόμενη μέρα δεν ενδιαφέρει ποτέ τον επαγγελματία της εξουσίας. Η στιγμή της κατάκτησης είναι η δική του αιωνιότητα.
Το ζεύγος ΜακΜπέθ είναι η παντοτινή αναφορά του πόθου και του πάθους για την εξουσία. Οι διαδικασίες κατάκτησης είναι εφιαλτικά προδιαγεγραμμένες στο πριν και το μετά την ύπαρξη του θηριώδους «Οίκου» που την ιστορία του έγραψε ο Σαίξπηρ, καταγράφοντας με ψυχαναλυτική μαεστρία τις υπόγειες και απόκρυφες διαδρομές που το μυαλό μεταποιεί σε πράξεις.
Ο Οίκος Μακ-Μπεθ, που μέσα από μια πρόταση του Κωστή Καπελώνη οργανώθηκε σε θεατρικό έργο, από τον Παναγιώτη Μέντη, εκθέτει τον ύπουλα αέναο τρόπο με τον οποίο τα πρόσωπα που επιθυμούν την εξουσία με μανία κατακτούν τους στόχους τους, ακόμα και με το ρίσκο της απόλυτης καταστροφής. Αδιαφορώντας αν η καταστροφή εμπεριέχει και τους ίδιους. Έτσι κι αλλιώς η αλαζονεία της εξουσίας περιφρονεί την έκβαση της επόμενης μέρας. Η ηδονή της εξουσίας μπορεί να συγκριθεί μόνο με την απόλυτη ερωτική ηδονή, που η διάρκειά της είναι η στιγμή, το ελάχιστο του χρόνου, που η ανθρώπινη ύλη φεύγει από οποιονδήποτε έλεγχο.